Plan zelf online je afspraak in.

Maak een keuze: Ik ben een bestaande cliënt Dit is mijn eerste afspraak

Week 28 #cyclosportief

La Marmotte

In de serie van blog’s beschrijf ik hoe ik toewerk naar de Marmotte van 2018. We zijn echter gelukkig zwanger en mijn vriendin is 15 juli uitgeteld. Daarmee gaat La Marmotte niet door. Het doel is verzet naar Trois Ballon en waarschijnlijk een clyclosportief in de Pyreneeën. Natuurlijk mits alles goed gaat met het gezinnetje hier thuis. Dit alles om onszelf een uitdaging te stellen en voor een goed doel. Maar daarover in een later stadium meer!

Grandfondoweekblog

Aan het einde van mijn training waren mijn tenen aan mijn fietsschoenen vastgevroren en de in de douche begonnen ze toch verdomd zeer te doen…..maar laat me bij het begin beginnen. Het begin. Juist.

Wellicht dat je het weet weet maar was een druk begin van het jaar. Nieuwe doelen gesteld voor 2018; een plan klaar hebben liggen voor een nieuwe praktijk, het verzorgen van een aantal lezingen, het ontwikkelen van een tweetal protocollen, afstuderen aan de universiteit van Maastricht, met het Dendron-college in Horst een mooi project starten (daarover later meer) en nauw betrokken blijven de werkgroep Gezondheid van afslag 10, fietsen voor het goede doel (daarover meer in het volgende vlog), optimale zorg blijven garanderen voor de sporters en natuurlijk het allerbelangrijkste; een gezonde baby op de wereld zetten.  Dan schiet hard trainen er wel eens bij in; dat betekent dan niet dat ik niet op de fiets stap of hardloop, maar minder (omvang) hard dan normaal. Wel gewoon 3-4 maal per week hoor, maar net wat vaker een training van een uurtje de Wahoo (indoortrainer) of een herstelloopje van 30-40 minuten. Geen tochten meer van 3-4 uur en geen zware interval-training van 1,5 uur. Je moet je soms even sparen als je dit allemaal moet doen. Wil!

In de voorbereiding op de Grandfondo mag het nu echter niet meer onder de 100 km per week duiken (fietsen +lopen). En dan had je onlangs zo’n koud klereweer. En zo eindigt mijn eerste trainingsperiode van 2018 waar dit verhaal begon, bij de bevroren schoenen. Je gaat dan hardlopen over een opgevroren plas en modder, eerst een natte voet , toen nog een en toen nog een keer tot halverwege mijn scheenbeen. Fukkerdiefuk en dan moet ik nog helemaal terug naar huis. Maar goed, het lukt dan toch….. en 30 minuten daarna stond ik weer heerlijk in de oefenzaal om andere sporters te revalideren. Met een heerlijk gevoel.

Trainingen

1e training: Zaalvoetbal

2e training: Indoor training op Wahoo: FulGaz Mallorca 25.87 km

3e training: Indoor training op Wahoo: Carson: 33 km

4e training: Rondje Ham en Reulsberg: 13 km

Totalen:

  • Fietskilometers: 1663,37 km (410,97)
  • Hardlopen: 273,9 km (54,9)
  • Bootcamp: 1
  • Krachttraining: 5
  • Zaalvoetbal: 9
  • Gewicht: 74,9 kg

Week 1

Week 2

Week 3

Week 4

Week 5

Week 6

Week 7

Week 8

Week 9

Week 10

Week 11

Week 12

Week 13

Week 14

Week 15

Week 16

Week 17

Week 18

Week 19

Week 20

Week 21

Week 22

Week 23

Week 24

Week 25

Week 26

Week 27


Reageer

(Naam en Email zijn verplicht)